Saturday 25 May 2013

Review / Pengalaman Bercuti di Thistle Hotel Johor Bahru

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Kami sekeluarga bermalam di Thistle JB semasa lawatan kami ke Legoland dan The Little Big Club tempoh hari. Kalau ke JB, biasanya memang Thistle Hotel atau Puteri Pacific Hotel menjadi pilihan. Mengapa? Sebab dekat dengan segala kemudahan, tempat makan, shopping complexes. Senang nak beli barang2 yang kurang atau lupa bawa for travelling. :-)

Kalau nak bandingkan di antara Thistle JB dan Puteri Pacific JB, tentulah Thistle JB is better in terms of hotel's facilities and interior. The environment of Thistle JB amat menyenangkan. The pool is great too. Nak makan simple2 pun senang. Ada medan selera dan kedai2, restoren yang hanya walking distance dari hotel. Sup tulang terkenal di JB juga ada berdekatan hotel.

View from our Seaview Room

Nak puas hati, ambil bilik yang 'seaview'. Sambil lepak dalam bilik, bolehlah menikmati permandangan lautan yang tenang...pembahagi di antara Johor dan Singapura.


Wide pool - Children love it!

Walaupun outdoor pool yang besar disediakan di Thistle JB, dalam bilik pun ada bath tub. So, anak-anak yang tak puas mandi di luar, boleh la sambung agenda mandi manda dalam bilik pula. Parents boleh monitor dari katil aje. Tak perlu berpanas di luar. Why? Sebab ada cermin yang boleh nampak direct bathroom from the bedroom. yang ni mmg saya suka...:-)

Boleh monitor anak mandi sambil lepak atas katil :-)


Pada saya, room's interior Thistle JB ni memuaskan. Ada LCD TV with several interesting channels, comfortable bed, well-located wardrobe. Carpeted all over the room except for bathroom la kan....Cuma, standing lamp nya agak mengganggu. Maybe because of the location. Asyik nak terlanggar kepala je...Toilet juga tak boleh kunci. Yeah, I come across banyak hotel yang praktik kan cara ni. Di UK lagi la...So, kalau ada anak kecil, kena lebih berjaga-jaga la...heheh...

Ada cartoon channel...


Parking diberikan percuma. Ok jugalah nak dapatkan parking di sini. Cuma, kalau hujan, memang confirm basah masa nak ambil tiket parking. Sebab takde awning langsung kat ticket booth. Not all parking covered. So, choose wisely...

View of the hotel lobby and other part of the hotel memang sedap mata memandang. No wonder this hotel continues to get good rating in many reviews' website. Hope the management boleh keep the good work and improve mana2 yang patut.

Toilet bersih...saya suka...

I would say that Thistle JB memang best jugalah untuk apa juga tujuan penginapan, leisure, business or others. Agak2nya, kalau nak travel to Singapore secara 'budget' pun, ok kalau stay sini. Balik hari Singapore-JB. Penat, tp leh jimat sikit kot...sbb hotel di Singapore agak mahal berbanding JB.

Selamat mencuba...beristirehat...dan bergembira bersama yang tersayang....





No comments:

Post a Comment