Sunday 13 January 2013

Nasi Arab Shah Alam Aroma Hijrah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Lepas layan rancangan Jalan-Jalan Cari Makan @ TV3, terus rasa teringin nak makan Nasi Arab di sini. Bukan apa, restorannya agak dekat dengan rumah kami. Senang nak pegi makan or beli bungkus. Kalau sedap la kan...:-)

So, last Sunday kami pun mencuba. Alhamdulillah, sedap pada selera kami. We ordered Rosted Chicken, Grill Masywi Chicken, Mandy Rice, Khabsa Rice dan Maklubah Rice. Semua pun sedap. Ingat nak order Lamb juga, tapi sedar diri...Disebabkan tengah injured lagi, kena jaga juga makanan yang diambil. Nak pastikan luka baik cepat...btw Lamb gatal ke?? :-O

Mandy Rice dan Khabsa Rice dah agak biasa dimakan. So, saja cuba add on Maklubah Rice, Nasi yang dicampur dengan sayuran. Not bad. Sedap juga. Sesuai untuk anakanda kami yang liat nak makan sayur. Picky eater pun suka makan semua jenis nasi di sini...haruslah ulang beli :-)

pic from Aroma Hijrah fb
 Actually, kat Shah Alam ni ada banyak juga restoran nasi arab. Contohnya, Restoran Zam-Zam, Sahara Tent dan D'Arab Cafe. Tapi, yang paling dekat dengan rumah kami is Aroma Hijrah. Kepada peminat Nasi Arab, I believe you should try. Saya takde lah minat sangat Nasi Arab ni, tapi, bagi saya masakan di Aroma Hijrah ni boleh tahan sedapnya. Ni alamatnya:

Restoran Aroma Hijrah,
No. 8, Jalan Opera U2/H,
TTDI Jaya, 
40150 Shah Alam,
Selangor.
Ini bukannya nak promote ke...apa ke...bukan dibayar untuk promote. Cuma, for me..it's good to share good things. So...selamat mencuba ye...

No comments:

Post a Comment